Password Protected Feeds

Hello there,

I’m terribly sorry if this has been discussed before, but I seem to be unable to find information on that for the life of me.

How can I create a password protected feed using Podlove? I wanted to create a second feed for premium users, and I found info on that in the changelog for version 1.9, but I do not seem to be able to find the option anywhere. Can someone please help me? I’m obviously overlooking something, but I do not understand what :-/

Thank you so much for your help.

We removed the feature (I cannot remember in which version) because it caused more trouble than it was helpful. Few podcast clients support passwort protected feeds. The more common approach nowadays seems to be to generate a unique subscription URL for every “premium” user — but that also causes different troubles which is why it is currently not implemented in the Podlove Publisher.

Hi…
Ich habe zur Zeit einen Podcast, der passwortgeschützt sein soll. Zur Zeit sichere ich den erfolgreich via Podlove ab. Klappt super. Allerdings ist es trotzdem noch so, dass der direkte Zugriff auf die Mediendateien über Podlove Downloadlink nach wie vor ohne Sicherung vor sich geht. Gibt es da Abhilfe? Weiß man ob die Podcatcher die mit einem passwortgeschützten Feed richtig umgehen auch mit passwortgeschützten Dateien klarkämen?

Für Hinweise wäre ich sehr dankbar!
//D

@ericteubert kennst Du da da irgendeine Antwort/einen Tipp für mich?

Ich habe keine Übersicht, welche Clients HTTP Basic Auth unterstützen und ob das auch für die Dateien gilt oder ob die immer ungeschützt ausgeliefert werden müssen.

Naja, das ändert ja leider nichts daran, dass ich es auch nicht ausprobieren kann weil ich ja in Podlove keine Möglichkeit habe den Dateizugriff genauso via passwort zu schützen wie den eigentlichen Feed. Oder habe ich irgendwas übersehen?